27 June, 2012

Dia kecintaan saya.

Hari pertama....

Hari kedua...

Hari ke tiga...

Hari ke empat....
Hari ke lima...

Tengok lah. Hero kecil saya tak sehat tempoh hari. Merasalah tido kat dalam wad dari 15/06/2012 sampai 20/06/2012. Tengok tangan dia kena cucuk, si mama yang hati kaca ni sayu lebih. Anak relaks je. Memang dia anak yang kuat. Sesuai dengan namanya. 5 malam tido kat Hospital Pakar Al-Islam Kampung Baru. Syukur ini hospital panel encik suami...sangat selesa!Nurses semua friendly..makan pun 4 kali sehari..jaga anak kat sepital, badan aku pun naik sama! Punca masuk wad : Akyd "yak cuk" berdarah. Sian anak mama.

Kronologi:

13/06/2012 Rabu
Baby sitter kata akyd berak-berak hari ni..aku ambil mudah, bg aku maybe tu sebab beralih bulan kot..aku selamba je lagi walaupun rase tak sedap hati..

14/06/2012 Khamis
Aku amik cuti khamis jumaat...saje nak rehat n kemas rumah yang cantik sikit dari tongkang pecah akibat kesibukan terlampau penghuninya..hehe..Akyd aku tak anta umah BS.. konon nak spend quality time dgn si anak comel..sekali amekk...dia berak 6 kali hari tu..so aku decide nak bawak g Klinik Eliza kat Bentong tu..bgtau husband then aku pun bawak Akyd ke Bentong..sampai sana, klinik tutup...teringat satu lagi klinik..Klinik Radha..nun di pekan Bentong...so aku teruskan pemanduan...sekali lagi hampa..klinik ni pun tutup jgk...mane lagi aku nak bwk anak kesayangan ni? teringat pulak Klinik Kiru..kat karak..so berpatah balik lah kami berdua ke karak...jumpe doctor n bagi ubat..melayang RM26.00 aku...

balik, aku bg ubat..takde ape perubahan..hati dah tak seronok..aku mengharapkan keajaiban..tapi Akyd still berak-berak...hati si emak ni mmg risau lebih..tapi Akyd kekal aktif seperti biasa...

15/09/2012
Si emak berhati kaca membuat keputusan bawa anak ke Klinik Karak sebab anak masik berak-berak...dan paling panik sebab dah bercampur DARAH!! serius nak nanges time tu...datang kul 9.30 pagi, then jumpe MA dulu kul 10.30pagi..
Aku: anak saya berak berdarah ni...
Dia : Eh baby ni..brape bulan?
Aku : 7 bulan...
Dia : saya tak boleh cek ni..kene refer doktor...
Aku : ok...
Dia: dia ade pegang perut tak tanda dia sakit perut?
Aku : budak tujuh bulan tau ke nak pegang perut kalau sakit perut?????

Aku senyum pastu aku blah. Aish..ingat mase nak bergurau ke...sorry...anak aku tak sehat..kalau rase itu lawak, aku tak nak gelak okey...ko gelak lah sorang2 wahai MA...

Pastu dapat turn jumpe doc..kul 11 pg...
Aku : Doc anak saya berak darah..cirit birit dah masuk hari ke 3 ni..
Doc : tapi anak awak aktif...
Aku : Doc saya ade bawak contoh najis klw nak tgk...
Doc : pergilah amik....

Aku pun pas anak aku kat doctor n lari2 ke kete gi amik pampers yang ade darah tu..mmg aku da stanby kot doc nak tgk...
Aku: ni doktor darahnye...
Doc : Banyak jugak...tapi anak awak aktif..tak nampak sakit pun..mcm ni lah..tggu lagi 2 hari klw masih teruk bwk gi hospital ye..saya bagi ubat sapu kat montot xnak bg merah n antibiotik, makan habiskan tau. Pastu ubat titik dalam mulut.Itu saja.
Aku dalam hati : takkan nak tggu anak aku lembek kot baru nak buat sesuatu...2 hari tu 48 jam..lame tu..ape2 blh jadi...aku rase nak menjerit..nak marah pun ade...terang2 aku dah tunjuk pampers berdarah tu...takkan tak perlu buat sesuatu kot...

Aku keluar, g amik ubat dan balik rumah dgn rase tak puas hati...dan dalam mase yang same..sampai ke petang hari jumaat tu, Akyd berak lebih 10 kali!!tak sanggup aku nak tgk..cuma boleh kate..cian anak mama..kite tggu ayah balik, kite g klinik panel ye....

Encik suami sampai je rumah, amik barang ape yang patut, berdezupp terus ke Kg Baru..dapat jumpe doktor, yg bestnye Akyd berak time tu...maka dapatlah doc tgk the real one punye...keputusan di capai, tanpa berlengah lg, akyd terus kena tahan wad...Maka bermulah episod 5 malam di hospital itu....

***Biasa org wordless Wednesday..tapi aku hari ni banyak cakaplah pulak...
mood tengah rajin...layankan je...


No comments:

Post a Comment