04 June, 2010

Entri pasal kahwin : bersediakah?

K.A.H.W.I.N

Pandai baca? ya..kahwin...

ntah kenapa ye aku pilih tajuk begini...tidak..aku bukan nak cakap bab nikah kawhen ke, soal tanggungjawab kahwen ke ape-ape ke...

ni, ape yang aku bakal taip adalah mengikut kata hati aku..selepas aku menjelajah dari satu blog ke satu blog yang banyak dok cerita pasal kawen..maklumlah...musim cuti sekolah dah menampak diri..so berderet kat jenputan kahwen aku terima...rasa mcm nak pegi semua..cewah..

oh ya, mungkin ada yang dah tahu atau pun tanak ambik tahu, takpelah meh aku bagitahu..status aku, tunang orang..dalam erti kata lain nye bakal isteri orang...soalnya bersediakah aku?

Sudahlah. Ini bukan masanya utk bertanya bersedia atau tidak. Sepatutnya soalan itu sudah ditanya dulu. Ye. DULU. sebelum mengambil keputusan utk menghuni alam pertunangan. Bukan sekarang, ok. Sekarang, alam perkahwinan ssedang memanggil-manggil aku. tunggulah. masanya bakal tiba. Bersedia sekarang. Baiklah.

Zahirnya nampak macam dah bersedia. tapi bile terlalu banyak yang difikirkan boleh buat kita jadi goyang tiba-tiba. kalau boleh aku tak mahu benda itu jadi kat aku.

Aku harap segala yang dirancang berjalan dengan lancar.

Ameen..

No comments:

Post a Comment