14 May, 2009

bicara dalam hati...

Date:13 Mei 2009
Day: Wednesday
Location:Kampungku..

Hari yang penuh dengan pelbagai perasaan....hari yang aku berpeluang berbicara hati-ke hati dgn cik mok...hari yang aku rasa perlu dikenang sanpai bila2...maka catatan ini ku buat agar aku dan dia tidak terlupa....

7.30pagi
Aku membuat keputusan utk tidak ke ofis dan mengambil cuti emergency...alasannya:urusan konvo...walhal lame lagi...dgn bantuan officemate aku(thanks to kak yati!) aku minta di hantar ke stesen bas...

8.30pagi
Trip bas pertama ke kl belum kunjung tiba...aku menanti penuh pengharapan...harap2 ade seat kosong...aku akan merayu utk dapat naik!kerana aku perlu menemui cik mok hari ini...

9.20pg
Bas kl sampai...aku wat muke sedih merayu dgn pakcik driver tu...mule2 mmg dia kate xde kosong...aku still tercongok kat dpn bas tu...sampai la bas tu dah bergerak sket,pakcik tu lambai aku...dia tunjuk isyarat satu..(maknenye ade seat kosong!)dan aku naik dgn serta merta...Alhamdulillah...Allah permudahkan urusan hambaNya...

9.45pagi (sekinchan)
Bas yang aku naik singgah kat sekinchan utk ambik penumpang bertiket lagi...(bas ekspress ni!) pastu dah baik punye arrange,ade sorangpenumpang xdapat seat...aku mule cuak...kalau aku yang diminta turun,mesti aku sedih gile...huhu...(ye la aku kan xde tiket!)tapi pakcik tu sekali lagi tolong aku..dia wat selambe je...dan aku dapat meneruskan 'misi' tanpa masalah....

11.00pagi(sg plong)
Sampai kat bhp (stesen minyak),aku baru nak call cik mok.dia dah muncul depan mate...senyum panjang aku dibuatnye...cik mok amik helmet,dan aku pun naik le elegant yang aku rindu gile tu..(hehe..aku rindu tuan punye elegant juga!)dan terus ke destinasi pertama...

i)mengisi perut yang lapar
makan di kedai yang sedap dan selesa tapi aku lupe nama kedainye..area bandar baru sg buloh...harga agak mahal sket,berdepan dgn putra medical centre..cume yang tak bestnye,aku lebih banyak diam dari makan...depan rezeki tak baik banyak cakap!hehe..yang sebenarnye aku sakit kepala tibe2...tp aku tak bgtau cik mok...

ii)puduraya
lepas makan,terus ke pudu utk beli tiket balik coz cik mok xdpt anta aku...xde kereta..huhu...on d way,kat tol jln duta ada roadblok..kene tahan...cik mok kate ini 1st time elegant kena tahan~~tapi xde masalah...so blh teruskan perjalanan...

pg beli tiket ++terakhir++jam 6.00ptg...
ini bermakna aku ada beberapa jam yang aku perlu manfaatkan dengan bijaksana...

iii)sogo,kl
kata sepakat dicapai n kitorang wat keputusan utk lepak kat sogo je...sejuk(ade aircond+selesa)..mata aku agak hilang fokus bile nampak sale di sana sini..tp bile ingat niat asal~nak jumpe abang~aku blh kawal diri...baguzz..hehe...

kat sogo, lepak kat red box..happy hour...~~cik mok blanje...3 jam disitu rase mcm kejap je...

food court sogo~~lepas menyumbangkan lagu,perut rase lapar...setgh jam jgk nak wat kptsn utk mkn di mana..akhirnya ke food court je la...

ade perkara menarik berlaku...
++cube tgk couple tue...baru2 couple blh la..bilekan air...ambikkan makanan..
~~kan sweet mcm tue...
++sweet amendenye nye...
~~ye la..abg dulu mule2 kan mcm tue..tp nape skrg dah tak mcm tue?
++kite kan dah lame..dah 5 thn lebih...dah besar kan...
~~(duh!aku rindu kamu yang dulu)..abes klw da lame, maknenye da x payah sweet mcm tu la...
++bukan mcm tu la syg....

dan 'pertelingkahan pun bermula...'banyak yang dibicarakan...hati ke hati...soal kedewasaan dan kematangan...soal berdikari+membawa diri..soal hala tuju dan masa depan...soal percintaan dan kebahagiaan...

++dulu ayu demam blh la abg belikan mee jawa,hantar...
++sekarang kan ayu da pandai bawa kete,ayu blh la pegi beli sendiri...
++dulu bezday ayu blh la abg wat surprise anta kek ke umah...
++sekarang klw wat mcm tu nnt ayu boring...asyik same je bang...
~~hurm....

5.45ptg::puduraya
time to go home....
satu hari yang bermakna untuk kita
dan ayu abadikan catatannya di sini...

takpe la sayang..janji antara kita,terima seadanya...bukan atas apa yang dia ada...
jadi ayu akan terima::seadanya...

No comments:

Post a Comment