12 May, 2009

sendirian bicara...

Petang yang hening ini...cewah...

aku sebenarnye tak ade byk mase pun nak mengisi blog aku ni...tapi atas rasa tanggungjawab (konon) maka aku mewajibkan diri untuk update blog aku...tak kisah la ade orang bace ke idak..yang penting ini untuk kepuasan diri aku...ade aku kesah~~

Skrg bulan mei a.k.a bulan 5...tak lame lg nak masuk bulan 6 dah...bulan cuti sekolah..sekaligus blh masuk kategori bulan paling ramai orang kawen...jiran aku kawen..abang aku kawen..kawan aku kawen...duh...aku bile mau kawen ni...

Kekadang aku rase diri aku berada dalam konflik..bukan aku sengaja nak mencipta konflik tp perasaan tu hadir sendiri...

mengikut putaran alam..usia mcm aku ni sepatutnye dikire usia paling "sesuai" untuk mengakhiri zaman anak dara dan melangkah ke satu alam baru bagi meneruskan kitaran hidup..dan utk melangkah ke fasa itu ada beberapa perkara yang perlu diselesaikan satu persatu...

1.Ada pasangan..
++ye la tak kan nak kawen sorang2 plak..gile ke ape...
++bile berpasangan perlukan komitmen yang tinggi teramat...
++harus belajar bersabar yang banyak
++harus tahu menjaga hati
++harus tahu menjaga diri
++harus bermodal....DUET...sbb ape aku kate duet?duet mmg tak blh beli pasangan tapi kerana duet blh menyebabkan kite ade pasangan...tanpa duet hubungan blh berantakan...percaya la cakap aku...
p/s:aku sudah melepasi fasa ini (ade pasangan) = adanya cik mok dalam kehidupanku.. luv u..

2.Restu kedua ibubapa+ibubapa pasangan
++aku tak mahu hurai panjang lebar...ape yang aku blh katekan, ALHAMDULILLAH...aku tiada masalah dalam soal ini...
p/s:yang ini tidak memerlukan duet!~~selamat!!

~~~thank to Mak,Abah,Mama n Acik..

3.Bertunang
++Hurm...yang ini payah sikit...masih dalam perancangan...
++Bukan upacara yang hebat yang aku impikan..tapi cukup sebuah majlis pertunangan yang berjalan dengan lancar dan seperti orang lain...
++komitmen diri mungkin boleh tapi komitmen duet tu.... yang aduh!
++Sebab ape:memerlukan selonggok duet utk melaksanakannye..

4.Kursus Kawen...
++Juga memerlukan kualiti masa terbaik dan sedikit (ceh!) duet...
++Tak guna kalau pergi hanya sebab nak dapat sijil kawen mcm orang lain jugak..tap x paham ape pun...
p/s:ade kawan aku yg mcm tu!!

5.Majlis nikah Kawen...
++Punye senarai perlaksaan yang bukan sedikit...
++aku tengok abang aku pun da serabut...time aku nnt lagi la ntah camne...
++yang pasti, ianya bukan memerlukan selonggok duet...tapo BERLONGGOK-LONGGOK duet...
++aduh....duet lagi....
p/s: abang aku slalu nyanyi lagu nie.."duet tak ada...tapi hati ingin kawen.."lalala~~~

Kesimpulannye:D.U.E.T : D.U.E.T. : D.U.E.T.......dimana kamu?
menjelmalah agar aku boleh penuhi impian aku!!!

No comments:

Post a Comment