06 May, 2009

BICARA TANPA HENTI

Ade sesuatu yang membezakan aku..(beberapa perkara sebenarnya)..dengan budak2 ukm batch julai 2006..biar aku bicarakan satu persatu...

1.aku budak batch intake julai 2006 yang tak join orientasi a.k.a minggu 3M...menatang ape 3M tu...?kat skolah dulu yg aku tau,3M merujuk kepada kemahiran, menulis membaca dan mengira...tak kan budak2 u br nak diajar menatang tu kot?...tak sebenarnye 3M = Minggu Mesra Mahasiswa...Mesra ke?hurmm....minggu ini sebenarnye lebih menjurus kepada bdk2 jaksa kolej(mungkin) utk menunjukkan kan kuasa mereka..hehe....oooppp...tak yah cite panjang...amik positive je bende ni...3M adalah Minggu Suai Kenal...abes cite....err...ape kaitan nye dgn aku?nape aku x join?yes...ketidak joinan aku adalah disebabkan aku bdk 2nd intake...aku msk bdk batch aku dah start kuliah da..hehe...jadi layak ke aku menggelar diri budak batch julai 2006...yes...sbb time aku msk tu,still bulan julai lagi dan dalam tahun dua ribu enam...harap maklum...

2. Jika disaat ini ade budak2 ukm batch julai 2006 sedang meraikan kemerdekaan diorang...aku dah hampir 5 bulan merdeka awal dr diorang tu...haha...dunia aku dah tak diulit buku2 menggunung tuh...yes...aku buat degree 2thn setengah je...nape begitu awal...adakah aku genius?owh...yang sebenarnye aku transfer kredit...hehe...disebabkan aku dah perform cemerlang (ewah!!!) time diploma dulu, maka aku dengan senang hati nye transfer la kdt aku tu...watpe nak study lame2 kan...hehe...

3.Jika disaat ini ade yg cedey2 nanges manje nak meninggalkan bumi universiti itu..aku sebaliknya...aku ingat lagi betapa happynye aku dah abes study...sungguh...aku "terseksa" sebenarnye sepanjang 2 1/2 thn disitu...jasad ada tapi hati entah ke mane...tak caye tanye mak aku+acik mok...mereka tempat aku mengadu...(p/s:tak lupe gak kawan2 aku! cayang korang!)
Meminjam kate seorang teman "ape yang penting, kite habis study..boleh konvo..tak kire ape jua pointer yg tercatat atas kertas keramat tu..." dan aku memegang kata itu...dan ianya membuatkan aku mampu berada di sini...hasil pointer yang tercatat si kertas itu!believe me!

4.Lagi ape ek....hurm...aku pasti masih ade beberapa kerat (student) yang sedang berjuang utk paper terakhir mereka esok dan lusa...so...wish u all best of luck ya!

+++banyak lg mahu dibicarakan..tapi...esok la pulak klw aku ade mase!

No comments:

Post a Comment